Goodbye she said,I'm off to join the Circus

maandag 18 februari 2013

polkadot dochter


 Na de zoon is hier nu ook de dochter bestippeld , vol met ellendige,rode,jeukende pokke pokken!!Maar,in tegenstelling tot haar broer,vond ze maar 1 gemakkelijke broek en dat vond ze toch wel iets handig dus keek ze eens lief en zo geschiede....een thuishangbroek werd gemaakt.
Met een patoontje uit de ottobre,ging ik aan de slag..als stof koos ik voor een zacht velourke voor de broek zelf en ipv van boordstof ging ik voor een restje tricot,ooit uit de couponbak van bij Bambiblauw gevist.Eentje met een roodkapje tafereeltje op.

 Ik heb weer een nieuwe steek op mijn machientje gebruikt,de overlock-steek.Handig dat die is..Wat een zaligheid is dat beestje toch...

De polkadotjes uit de titel zijn hierboven een beetje te zien.
Dochterlief was een beetje slecht gezind omdat ik voor groen gegaan ben...GROEN??MAMA??Ik wou wel roos hé!!!!
Dus maakten we dat ook maar weer goed.En stak ik vlug een groot warmtekussen(tje) ineen.
Hiervoor nam ik gewoon een rest roze katoen,scheurde er letterlijk een rechte lap uit.Zoem zoem langs de lange zijden,een kort was de stofvouw de andere werd de vulopening.
                                                       Daar verdween bijna 3kg tarwe in,enkele minuutjes in de microwave en hupsa een warm roos kussen voor de zieke dochter.
 Ook eindelijk afgeraakt het zwemzakje uit Zo geknipt!

Zo,dan nu nog eens iets voor mezelf...of de zoon...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten